انواع لباس کار

انواع لباس کار:

برای حفظ ایمنی شخص در شرایطی که مشغول به کار یا فعالیت است نیاز به لباسکار کاملاً استاندارد است که ضمن پوشش تمام قسمت‌های بدن با توجه به شرایط کاری، از بدن شخص در برابر خطراتی مانند مواد شیمیایی، آتش، دمای زیاد، محیط های میکروبی و مکان هایی که احتمال سرایت عفونت وجود دارد، محافظت کند. همچنین از کثیف شدن پوست بدن و حتی لباسی که زیر آن پوشیده شده است نیز جلوگیری میکند.

انواع مختلف لباسکار:

1-لباس کار یکسره:

این نوع از لباسکار که با نام سرهمی یا بیلرسوت هم شناخته می شود، به صورت کامل بدن افراد را می پوشاند. به همین دلیل هم به این پوشش، کاورال هم گفته می شود. استفاده از این لباس کار ایمنی مناسب افرادی است که تحرک زیادی دارند. بسیاری از مشاغل مانند جوشکاری، خلبانی، کارکنان شرکت نفت و برقکاران از این نوع لباسکار استفاده میکنند.
لباس های کار یکسره به سه دسته خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز تقسیم بندی می شود.

2-لباس کار دو تکه:


لباس کار دو تکه یکی از رایج ترین انواع لباسکارهای موجود برای تمام مشاغل می باشد، این نوع لباس می تواند هم در محیط های صنعتی و هم حتی به عنوان لباس کار اداری مورد استفاده قرار گیرد. لباس کار دو تکه شامل یک بخش بالاتنه مانند کاپشن، تیشرت یا بلوز و یک بخش پایین تنه یا همان شلوار می باشد، که این شلوارها می توانند به صورت دکمه ای یا دارای کش تولید شوند.
این نوع از لباس ها در جنس های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند.

3-لباس کار دو بنده:


این نوع از لباس کار که به شکل دو بنده است بیشتر مورد مصرف تعمیرکاران، تکنسین های لوازم خانگی و برقی و غیره است. البسه دو بنده با توجه به خاصیت بسته شدن خود در قسمت شانه کاربر، بسیار راحت پوشیده و از تن خارج می‌شوند و هیچ محدودیتی را در شعاع عملکردی شما به دلیل بی آستین بودن خود ایجاد نمی‌کنند.

4-روپوش کار

 

روپوش کار از پرمصرف ترین لباس های ایمنی است. این لباس عمدتا برای پزشکان، پرستاران و افرادی کاربرد دارد که در بیمارستان ها و درمانگاه ها کار می کنند و نظافت فردی را برای نیروها تامین می کند.

5-جلیقه ایمنی


جلیقه های ایمنی در انواع شبرنگ دار و خبرنگاری تولید می شود. جلیقه های ایمنی شبرنگ دار برای مامورین انتظامی، شهرداری و کارکنانی است که در شب کار می کنند مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از جلیقه های خبرنگاری به منظور هماهنگی میان کارکنان و نظم بیشتر بین آنها استفاده می شود.

پست های مرتبط